Abricasa

Kasteelstraat 58
2000 Antwerpen
info@abricasa.be
03 259 04 04

Algemene info

Contact
Ik zoek
Ik wil verkopen/verhuren
Over Abricasa
Ons team

Onze diensten

Te koop
Te huur
Verkoop
Verhuur
Rentmeesterschap


immoscoop cib

Milla Dieltjens vastgoedmakelaar-bemiddelaar en vastgoedmakelaar-syndicus - BIV 506656 - België
Toezichthoudende autoriteit: Beroepsinstituut van Vastgoedmakelaars Luxemburgstraat 16 B, 1000 Brussel - www.biv.be
Onderworpen aan de deontologische verplichtingen van het BIV
BA en borgstelling via NV AXA Belgium (polisnr. 730.390.160)
Abricasa bv (BE 0434.626.613) – Maatschappelijke zetel Kasteelstraat 58A – 2000 Antwerpen

© Omnicasa Software Solutions - Disclaimer - Privacy statement - Cookie policy

Een betere ervaring via cookies

Om u de best mogelijke ervaring te bieden, gebruiken zowel wij als derde partijen technologieën zoals cookies om toegang te krijgen tot apparaatinformatie en/of deze op te slaan. Door in te stemmen met deze technologieën, stelt u ons en derde partijen in de mogelijkheid persoonlijke gegevens zoals browsegedrag of unieke ID's op deze website te verwerken. U kan uw keuze altijd wijzigen onderaan de pagina via de optie 'cookies' of 'cookie instellingen'.

Instellingen aanpassen

  • 03 259 04 04
  • info@abricasa.be
  • Dop je mee?
  • Over abricasa
  • Ons team
  • Eigenaarslogin
Logo
  • Home
  • Te koop
  • Te huur
  • Buitenland
  • Blog
  • Contact
    • Stel hier je vraag
    • Verkopen / verhuren
    • Ik zoek
  • Onze diensten
    • Verkoop
    • Verhuur
    • Rentmeesterschap
    • Infosessies
Logo
  • Home
  • Te koop
  • Te huur
  • Buitenland
  • Blog
  • Contact
    • Stel hier je vraag
    • Verkopen / verhuren
    • Ik zoek
  • Onze diensten
    • Verkoop
    • Verhuur
    • Rentmeesterschap
    • Infosessies

  • Dop je mee?
  • Over abricasa
  • Ons team
  • Eigenaarslogin
  • 03 259 04 04
  • info@abricasa.be

KOPEN? – Tip 7: Gebruik je tijd wel!

KOPEN? – Tip 7: Gebruik je tijd wel!

De verkoopovereenkomst is getekend, wat nu?

De periode tussen de ondertekening van de verkoopovereenkomst en de akte duurt gemiddeld 3 maanden: 4 maanden is het wettelijk maximale voor het betalen van de registratie en minimaal 2 maanden zijn er normaliter nodig voor een notaris om het dossier te verwerken.

Deze periode kan zeer lang duren, als je niet kan wachten om te verhuizen naar je nieuwe thuis.
Deze periode kan ook direct om zijn, als je de tijd goed gebruikt!

We denken vaak dat we veel tegelijk aan kunnen, eigenlijk is de mens daar niet voor gemaakt en veroorzaakt het alleen maar stress. Verhuizen staat niet voor niets op plaats 2 van de 10 meest stress gevende situaties in ons leven. De periode tot aan de akte is daarom ideaal voor alles voor te bereiden!

TIP 1: Koop een notitieboekje!

In een notitieboekje kan alle informatie verzamelen, alsook waar je “To do’s” kan maken en afvinken: 2 vliegen in 1 klap ??! Extra tip, het notitieboekje is ook ineens een leuke herinnering voor later ??

TIP 2: Braindump

Er komt heel wat geregel kijken bij een verhuis, je gewone leven loopt daarnaast ook gewoon verder. Start daarom in jouw notitieboekje met een braindump en noteer alles waar je maar aan denkt! Neem je notitieboek ook overal mee naartoe, denk je aan iets, kan je het direct noteren. Zo hoef je niet bang te zijn om iets te vergeten of over het hoofd te zien.

TIP 3: Ga alvast aan de slag met de verhuisdozen

De periode tot aan de effectieve verhuis is ideaal om al te beginnen inpakken. Je hebt hier geen aktedatum voor nodig, verhuizen doe je sowieso. Hoe minder dat je dan te verhuizen hebt, des te gemakkelijker!
Het is namelijk nu de ideale moment om je spullen eens goed te sorteren en oude spullen weg te doen. Zitten er spullen bij die je al jaren niet meer gebruikt? Geef ze een tweede leven bij de kringloopwinkel of verkoop ze, anders komen ze toch gewoon in de kelder of op zolder terecht.
Extra tip, in jouw notitieboekje kan je een planning maken om alles te beginnen inpakken: welke kamer kan je wanneer al onder handen nemen.

TIP 4: Vraag of de verkoper een plan heeft

Plan een dag in waar je de tijd kan nemen om te kijken hoe je jouw nieuw thuis gaat inrichten. Fijn om te doen is om al jouw meubels op schaal uit te knippen en dan te puzzelen op het plan dat je van de verkoper mocht ontvangen.
Je kan online op verschillende websites ook leuke interieur ideeën opdoen ??

Ben je echt graag voorbereid? Extra tip, aan de hand van het plan kan je ook al de nodige verf uitrekenen ?? Allemaal handig verzamelt in jouw notitieboekje ??

TIP 5: Wees voorbereid

Voorzie in jouw notitieboekje zeker een bladzijde welke instanties je allemaal dient te informeren over jouw nieuwe adres. We denken bv. aan het ziekenfonds , jouw verzekeringsmakelaar, etc.
Ga ook op zoek naar een energieleverancier: bekijk ze nog eens allemaal, kan perfect aan de hand van jouw huidig verbruik.

TIP 6: Planning, planning, planning

Zodra je een aktedatum kent, kan je effectief beginnen plannen: Wanneer ga ik poetsen? Wanneer ga ik schilderen? Hoe ga ik verhuizen? Wie kan ik om hulp vragen? Etc.
Maak een duidelijke planning en laat deze even door iemand nakijken.
Vraag je familie of vrienden om hulp? Kies de juiste dag en zorg voor voldoende hulp! Vraag het hen zo snel mogelijk en hou rekening met feestdagen. Op een feestdag maken mensen vaak plannen lang vooraf.

Extra tip, dingen vallen soms tegen. Van schilders die hun deadline niet halen, tot een koelkast die niet op tijd geleverd wordt. Iedereen heeft het wel al eens meegemaakt, zorg daarom voor voldoende ruimte in de planning. Dat creëert heel veel rust.

TIP 7: GENIET!

Ondanks dat het een stressvolle periode is, geniet ervan! Praat erover met je omgeving, blader geregeld door je notitieboekje of zet de muziek lekker luid en dans lekker zot voor de spiegel alsof je in jouw nieuwe slaapkamer staat. Heb je het even moeilijk en wordt het te veel? Glimlach! Gewoon lachen en slappe lach gaan naspelen, doet wonderen ??

Heb jij verhuistips? Laat het ons weten in een reactie!
Jouw eigendom verkopen of op zoek naar jouw nieuwe thuis? Heb je vragen? Bel ons op 03 259 04 04

Abricasa staat voor een persoonlijke én actieve dienstverlening van A tot Z! Leer ons kennen!

De inlichtingen zoals meegedeeld op deze pagina zijn louter van algemene aard en kunnen geenszins als sluitende professionele juridische adviesverlening aangepast aan specifieke of concrete persoonlijke omstandigheden worden beschouwd.

Terug naar overzicht

Gerelateerde berichten

Blog

Kosten en lasten verdelen tussen verhuurder en huurder ?

Jouw huis, appartement of handelspand snel en zonder zorgen verhuren? ?? Abricasa is de specialist in de verhuurmarkt in Antwerpen. ?????? ???? Wij regelen het volledige verhuringsproces. Onze doelstelling is 100% tevredenheid van verhuurder én huurder. Neem gerust contact op! ??

Blog

1 maart 2019 - Wij zijn Abricasa!

Vastgoedkantoor Abricasa werd door Ria Verlaet opgericht in 2006 en maakte ettelijke jaren deel uit van de grootste vastgoedorganisatie van België Na het behalen van haar BIV-erkenning in 2012, nam dochter Milla Dieltjens het bedrijf over.

Blog

Leer ons kennen - Het leven van een rentmeester ...

Rentmeesterschap is meer dan klassieke verhuur.
Bij rentmeesterschap fungeren wij als aanspreekpunt voor jouw huurders. Als rentmeester ontnemen we jou de administratieve, boekhoudkundige en technische kopzorgen. Wij zoeken de juiste huurders en bekommeren ons om de daarbij horende kopzorgen. Het eigendom blijft volledig bij jou.

Blog

Virtuele wandeling door panden te koop / te huur

Op zoek naar jouw nieuwe thuis? Raadpleeg onze website op www.abricasa.be voor ons huidig aanbod!

Blog

Abricasa dopjesactie !!!

Dopjes verzamelen? Thuis, op het werk of op school... Dopjes verzamelen kan overal!

Terug naar overzicht